Mesaje Recente

Pagini: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Poezie , Cărți, Articole , Recenzii / Muntele de Adrian Păunescu
« Ultimul mesaj de Administrator Decembrie 29, 2022, 11:54:24 a.m. »
O minunata poezie de iubire venita sa descrie o poveste parca venita din alta lume dar de o profunzime si de o frumusețe de dorit. Pot fi cele mai frumoase cuvinte de dragoste rostite vreodată de cineva.  Iubirea sa măsurat întotdeauna prim măreția dăruirii fata de persoana iubita. Protagonistul nostru alege sa ofere un munte ! Dintre toate lucrurile mărețe de pe pământ il alege  pe cel mai măreț: Muntele !
Si nu este orice fel de munte, e un obiect de arta, are vechime un milion de ani si este de o frumusețe de vis: are păduri, râuri o punte, mistreți, iar conținutul sau e din uraniu de mare valoare.
Darul e atât de măreț ca nu încape in lumea ta, iar toata lumea ar dori sa îl obțină ca dar de nunta.
Mărețul dar ajunge la mireasa care poate sa facă cu el ce-o sti si ce-o vrea ascultând șoapta mirelui care spune : Prețul nu au fost banii, iar chilipirul plătit este însăși viața mea.
Ce colosal seamănă imaginea metaforica a acestui mire cu Acel Mire real, istoric, care poate sa iubească desăvârșit: Isus Hristos. 
Mireasa Lui este Biserica adică totalitatea celor care cred in El. Darul nespus de mare, atât de mare încât depășește lumea noastră, darul divin care trece de hotarele morții si se oprește in Raiul Lui Dumnezeu si anume Mântuirea noastră. Un dar care L-a costat viată, o viată dăruita nu in peșteri muribunde ci pe o cruce in umilință totala.
Finalul poeziei se potrivește ca o mănușă vremii noastre, Darul a fost dat si prețul plătit iar eu si tu vom face cu el ce vom vrea, știind ca prețul sau a costat viată unicului nostru Dumnezeu.
Nu știu daca Adrian Păunescu atunci cand a compus acesta poezie a dorit sa transmită acest mesaj prin ea, dar citind-o, ascultând-o, cântând-o, mie asta mi-a transmis.

Vouă ce va spune ?

1. Iubita mea, ti-am cumpărat un munte
Am fost la târg, dar nu l-am luat pe bani
Are păduri si râuri si o punte
In vârsta de un milion de ani

R: Din marele bazar cu amănunte
Plătind cu viața tot ce scump era
Iubita mea, ti-am cumpărat un munte
Păcat ca n-o să-ncapă-n lumea ta

2. Ti l-am adus in brațe pan' la poarta
E minunat si piatra lui e grea
Comerțul ambulant cu munți se poarta
Dar unde ai sa-l pui, iubita mea

3. Ce munte colosal, un munte straniu
Cu porci mistreți ce cântă-n coruri jir
Iar in adânc sunt straturi de uraniu
Si-am dat puțin pe el, un chilipir

4. Si m-am certat cu fel de fel de lume
Caci toți voiau sa-l ia sa-l dea la nunti
I-am înjurat de fapte si de nume
Nu știu de ce toți oamenii vor munți

5. Iubita mea, găsește marea vale
In care sa-l aduc si sa-l răstorn
S-apoi la nunta regăsirii tale
Sa cant ca vânător al lui din corn

6. Iubita mea, ti-am cumpărat un munte
Sa faci cu el ce-oi știi si ce vei vrea
Eu mă retrag in peșteri muribunde
Caci am uitat sa-ti mai șoptesc ceva:
Am dat pe acest munte viată mea


Versuri: Adrian Păunescu
12
Un verset Biblic: / Matei 26:41 roaga-te sa nu fii prins de ispite
« Ultimul mesaj de sandu s Decembrie 28, 2022, 08:11:02 a.m. »
Matei 26:41
"Vegheați și rugați-vă, ca să nu cădeți în ispită; duhul, în adevăr, este plin de râvnă, dar carnea este neputincioasă.” (versiunea D.Cornilescu)

"Privegheați și vă rugați, ca să nu intrați în ispită. Că duhul este osârduitor, dar trupul, neputincios“.(versiunea Anania)

"Vegheați și rugați-vă, ca să nu cădeți la examen! Desigur, în comparație cu spiritul, partea fizică a omului este mult mai lipsită de energie…” (versiunea actualizata 2018)

"Vegheați și rugați-vă, ca nu cumva să intrați în ispită; într-adevăr, duhul este plin de zel, dar carnea fără putere." (versiunea Fidela 2015)

"Vegheaţi şi rugaţi-vă, ca să nu cădeţi în ispită! Duhul într-adevăr este doritor, dar carnea este neputincioasă!“( versiunea NTLR)
13
Un articol citit / Valdenzii - „o lumină care strălucește în întuneric”.
« Ultimul mesaj de sandu s Decembrie 11, 2022, 03:14:02 p.m. »
citeam articolul despre mișcarea valdensă  carea fost un precursor timpuriu al Reformei protestante.  : https://ro.ndu.ac/history-beliefs-waldensians , din care citez :
"Această mișcare creștină evanghelică veche de aproape 800 de ani a fost cunoscută în primele ei zile ca pur și simplu „Săracii”. Originari din Alpii italieni din secolul al XII-lea, valdenzii au luat naștere prin acțiunile lui Peter Waldo din Lyon.
Cu 300 de ani înaintea Reformei protestante, începutul mișcării valdese este uneori denumit „Prima Reformă”. Grupul a mai fost numit „Cea mai veche biserică evanghelică” și „Israelul Alpilor”.
După expulzarea din Biserica Romano-Catolică , valdenzii s-au stabilit în regiunile montane alpine din Franța și Italia, unde există și astăzi.
Mișcarea valdeză a fost unul dintre primele eforturi creștine de a traduce Biblia într-un dialect local și de a se angaja în predicarea publică a Evangheliei.
În cele din urmă, prin influența reformatorului elvețian William Farel (1489–1565), valdenzii s-au alăturat Reformei protestante și s-au aliniat cu vederi reformate despre calvinism .
    În 1251, valdenzii din Toulouse, Franța, au fost masacrați pentru neconformitate față de biserică, iar orașul lor a fost ars din temelii.
    Masacrul a 22 de sate din regiunea franceză Luberon din Provence a avut loc în 1545. Trupele regale conduse de baronul de Oppède au primit ordin să pedepsească dizidenții religioși de către regele Francisc I al Franței. Armata papală a ucis cu brutalitate aproape 3.000 de valdensi în cruciada sângeroasă, inclusiv pe cei din Mérindol și Cabrières.
    În ianuarie 1655, a avut loc masacrul cunoscut sub numele de „Paștele din Piemont” sau „Primăvara Sângeroasă”. Sub forțele ducelui de Savoia, sute de valdenzi neînarmați au fost torturați și uciși cu cruzime.
    În 1685, regele Ludovic al XIV-lea a revocat Edictul de la Nantes, care oferise o perioadă scurtă de protecție religioasă valdensilor. Încă o dată, a început o campanie pe scară largă de epurare a valdensilor și de a-i forța înapoi în catolicism. În 1686, noul duce le-a interzis valdensilor să-și practice religia și, pentru prima dată, biserica a rezistat în mod oficial. În trei zile de luptă, valdenzii au fost înfrânți, bisericile lor au ars și peste 8.000 au fost aruncați în închisoare. Două mii de valdezi au murit în masacrului.

de citit si : https://bisericaevanghelica.eu/catehismul-valdenz-si-valdenzii-inaintasi-ai-nostri/ ,
14
Un verset Biblic: / Matei 21:21-22 - nu ezita in rugaciune !
« Ultimul mesaj de sandu s Decembrie 10, 2022, 11:40:17 a.m. »
Matei 21:21-22
"Drept răspuns, Isus le-a zis: „Adevărat vă spun că, dacă veți avea credință și nu vă veți îndoi, veți face nu numai ce s-a făcut smochinului acestuia, ci, chiar dacă ați zice muntelui acestuia: ‘Ridică-te de aici și aruncă-te în mare’, se va face. Tot ce veți cere cu credință, prin rugăciune, veți primi.” (versiunea D.Cornilescu)

"Isus le-a zis: „Vă spun adevărul: dacă veți avea credință fără ezitări, veți face nu numai ce s-a făcut acestui smochin; ci chiar dacă ați zice acestui munte «Ridică-te de aici și aruncă-te în mare!», așa s-ar întâmpla… Având credință, veți obține prin rugăciune tot ce veți cere.” (versiunea actualizata 2018)

"Iar Iisus, răspunzând, le-a zis: „Adevăr vă grăiesc: Dacă veți avea credință și nu vă veți îndoi, veți face nu numai ce s'a făcut cu smochinul, dar și muntelui acestuia de-i veți zice: Ridică-te și aruncă-te în mare!, așa va fi. Și pe toate câte le veți cere rugându-vă cu credință, le veți primi“.(versiunea Anania)
15
Bucătărie / Re: Scrumbia
« Ultimul mesaj de Administrator Decembrie 08, 2022, 11:06:24 a.m. »
Poate doar in cazul Scrumbiei albastre numit și macroul de Atlantic (Scomber scombrus) , Scrumbia de Dunăre e destul de diferită
16
Manipularea / Strategii de manipulare
« Ultimul mesaj de Administrator Decembrie 08, 2022, 10:01:14 a.m. »
Strategii de manipulare
Scris de către Anonimus -7 ianuarie, 2013

Noam_ChomskyCunoscutul politolog evreu, filozof şi lingvist nord-american Noam Chomsky a concretizat, într-o formulare pe înţelesul tuturor, zece manipulări generale pe care se bazează democraţia occidentală şi pe care el le numeşte „strategii ale diversiunii”.
Potrivit lui, acestea sunt concepute pentru a dezorienta şi a deturna atenţia mulţimilor americane de la manevrele claselor politice şi financiare, de la adevăratele probleme. După cum veţi vedea şi veţi putea recunoaşte, acestea sunt, de fapt, diversiuni cu aplicaţie mondială. Le putem vedea la lucru foarte bine în România prin mijlocirea aceloraşi medii de informare în masă.
Procedura de bază este aceiaşi cu cea a prestidigitatorilor, care îşi pun în practică numerele de iluzionism îndreptând toată atenţia publicului în direcţii false.
Pentru Chomsky „libertatea de exprimare este mai importantă decât orice versiune a faptelor susţinută de ordinea stabilită, oricare ar fi raportul pe care aceasta îl întreţine cu adevărul faptelor în sine”.


1. Strategia diversiunii

Strategia diversiunii consistă în deturnarea atenţiei publicului de la problemele importante şi de la schimbările hotărâte de elitele politice şi economice, printr-un potop continuu de distracţii şi de informaţii neînsemnate. Chomsky analizează diferitele tehnici de spălare a creierului, pe care le suportă americanii.
„A distrage în permanenţă atenţia publicului, departe de adevăratele probleme sociale, captivat de subiecte fără importanţă adevărată. A ţine mereu publicul ocupat, ocupat, ocupat, fără niciun timp pentru gândire”.

2. A cauza probleme şi, apoi, a oferi soluţii

Această metodă se mai numeşte şi „problemă – reacţie – soluţie”. La început se creează problema sau „situaţia”, prevăzută pentru a suscita o anume reacţie a publicului, pentru ca tocmai acesta să ceară măsurile dinainte stabilite pentru a fi acceptate. De exemplu: dezvoltarea intenţionată a violenţei urbane sau organizarea de atentate sângeroase pentru ca publicul să ceara legi represive, în detrimentul libertăţii.

3. Strategia „în degradeu”

Pentru ca publicul să accepte o măsură inacceptabilă este de ajuns să fie aplicată în mod progresiv, în „degradeu”, pe o durată de zece ani. În acest fel, au fost impuse condiţii sociale şi economice absolut noi din 1980 până în 1990. Şomaj masiv, imigraţie – invazie, precaritate, flexibilitate, delocalizări, salarii care nu mai asigură un venit decent, iată schimbările care ar fi provocat o revoluţie dacă ar fi fost aplicate în mod brutal.

4. Strategia acţiunii cu date diferite

O altă manieră de a obliga publicul să accepte o hotărâre nepopulară este de a o prezenta ca „dureroasă, dar necesară”, obţinând acordul publicului în prezent pentru aplicarea ei în viitor. Este mult mai uşoară acceptarea unui sacrificiu viitor decât al unuia apropiat. În primul rând, pentru că efortul nu trebuie făcut imediat, apoi, pentru că publicul are mereu tendinţa de a nădăjdui („totul va merge mai bine mâine”) că sacrificiul cerut va putea fi evitat. În fine, această manieră lasă publicului timp pentru a se obişnui cu ideea schimbării, pe care o va accepta cu resemnare la momentul respectiv.

5. A se adresa publicului ca unor copii mici


Cea mai mare parte a adresărilor destinate marelui public folosesc discursuri, argumente, personaje şi un ton absolut copilăreşti, aproape debile, ca şi cum spectatorul ar fi un copil mic, de 12 ani, sau un handicapat mental. De ce oare?
„Dacă ne adresăm unei persoane ca şi cum ar avea 12 ani, atunci aceasta, prin sugestibilitate şi cu o oarecare probabilitate, va avea un răspuns sau o reacţie tot atât de lipsită de simţ critic ca al unui copil de 12 ani”.

6. A face apel mai mult la partea emoţională decât la gândire

Este o tehnică clasică pentru a opri analiza raţională şi, deci, simţul critic al oamenilor. În plus, folosirea emoţionalului deschide accesul la subconştient, pentru implantarea unor anumite idei, dorinţe, spaime, pulsaţii sau comportamente.

7. Menţinerea poporului în neştiinţă şi prostie

A face în aşa fel ca poporul să nu înţeleagă tehnologiile şi metodele folosite pentru controlarea şi robirea lui. Calitatea educaţiei dată claselor inferioare trebuie să fie cât mai slabă, încât prăpastia de neştiinţă care separă clasele de jos de cele de sus să fie şi să rămână de neînţeles de către cele dintâi.

8. A încuraja publicul să se complacă în mediocritate

A încuraja publicul să creadă că e „bine” să fii prost, vulgar şi incult. A-l îndopa cu seriale americane şi emisiuni de tele-realitate, nişte dobitocenii monstruoase.

9. A înlocui revolta cu învinovăţirea

A face omul să creadă că numai el singur este vinovat de propria-i nenorocire, din cauza unei inteligenţe insuficiente sau a capacităţilor şi eforturilor necorespunzătoare. Astfel, în loc să se ridice împotriva sistemului, individul se subestimează şi se învinovăţeşte, ceea ce creează o stare depresivă, având ca efect abţinerea de la acţiune. Şi, fără acţiune, nu există revoluţie!

10. A cunoaşte oamenii mai bine decât se cunosc ei înşişi

În ultimii 50 de ani, progresele fulgerătoare ale ştiinţei au săpat o prăpastie crescândă între cunoştinţele publicului şi cele deţinute şi folosite de elitele conducătoare. Mulţumită biologiei, neurobiologiei şi psihologiei aplicate, „sistemul” a ajuns la cunoaşterea avansată a făpturii omeneşti, fizic şi psihic. Sistemul cunoaşte individul mediu mai bine decât se cunoeşte el însuşi. Aceasta înseamnă că, în majoritatea cazurilor, sistemul deţine un control mai mare şi o putere mai importantă asupra oamenilor decât ei înşişi.

Sursa: https://anonimus.ro/2013/01/manipulare/
17
Manipularea / Manipularea pentru toți sau Fereastra Overton
« Ultimul mesaj de Administrator Decembrie 08, 2022, 09:41:57 a.m. »
Manipularea pentru toți sau Fereastra Overton
Articol scris de către Cristian Pătrașcu -24 octombrie, 2017

Mai întâi un banc despre homosexualitate:
Un bătrân, abia ținându-se pe picioare, vine grăbit la serviciul de pașapoarte.
– Vreau pașaport în regim de urgență, ca să plec cât mai repede din țară.
– Păi, n-aveți nevoie de pașaport în Europa.
– Europa e prea aproape… Vreau să mă duc la capătul lumii.
– Da’ de ce?
– Nu sunt de acord cu politica față de homosexuali!
– Cum așa?
– Pe vremea lui Antonescu îi împușcau, Gheorghiu-Dej îi închidea la pușcărie, Ceaușescu îi băga la balamuc. Acum, după revoluție, i-au lăsat în pace și le-au dat drepturi.
– Așa, și?
– Mi-e teamă să nu devină OBLIGATORIU…

Bancul conține un adevăr și poate are și un substrat teoretic.
Celebrul regizor și actor rus Nikita Mihalkov, a prezentat în emisiunea sa, Besogon TV, teoria Ferestrei Overton, considerată prototipul tehnologiei manipulării opiniei publice:
„V-am promis să vă prezint tehnologia folosită pentru a face lumea să se obișnuiască cu ceea ce, în mod normal, este Imposibil să poată accepta. Tehnologia „sădirii” în conștiința umană a ceea ce, aparent, nu poate fi inoculat. Din păcate… se poate.
Se numește Fereastra Overton.
Joseph P. Overton (1960-2003), prim vice-președinte al Centrului pentru Politici Publice (Mackinac Center for Public Policy), a formulat această teorie, care i-a primit numele postum, după ce a murit în urma unei catastrofe aviatice.
În conformitate cu Fereasta Overton, pentru fiecare idee sau problemă, în societate există o așa-numită „fereastră de oportunități”. În cadrul acestei ferestre, ideea poate (sau nu) să fie discutată pe larg, susținută deschis, promovată, se poate încerca legalizarea ei. Fereastra e mutată, schimbând paleta posibilităților de la o fază de Neconceput, complet străină moralei publice, total respinsă, până la faza de Politică Curentă, care este deja discutată pe larg și adoptată de conștiința populară și susținută prin lege.
Nu e o spălare a creierului ca atare, ci o acțiune mult mai subtilă…
Să abordăm ceva cu totul de neînchipuit.
Să ne imaginăm, de exemplu, legalizarea canibalismului, dreptul oamenilor de a se mânca unii pe alții. Destul de dur, nu?
Este evident că în prezent, în 2014, nu e posibilă desfășurarea unei propagande pro-canibalism, deoarece societatea ar exploda. Asta înseamnă că problema legalizării canibalismului se află la stadiul de oportunitate ZERO a ferestrei.
Acum vom simula modul în care ideea de NECONCEPUT va fi implementată, trecând prin toate etapele ferestrei de oportunități.
Astfel, subiectul va deveni nu doar acceptabil, ci chiar obligatoriu.
Tema canibalismului este încă dezgustătoare și absolut inacceptabilă în societate. A discuta acest subiect în presă sau într-o companie decentă e indezirabil. Ca atare, prima mișcare a FERESTREI OVERTON e mutarea subiectului canibalism din domeniul de NECONCEPUT în cel RADICAL.
Ne bucurăm de libertatea de exprimare, nu-i așa? Avem democrație… De ce să nu vorbim despre canibalism?! Oamenii de știință, în principiu, au dreptul să vorbească despre orice – pentru ei nu există subiecte interzise, ei trebuie să studieze toate temele. Și dacă așa stau lucrurile, atunci putem organiza un simpozion etnologic cu tema «Ritualuri exotice ale triburilor din Polinezia». Vom aborda istoria subiectului, îl vom introduce în circuitul științific și vom obține opinii autorizate despre canibalism.
Putem, deci, discuta despre canibalism și rămâne, în același timp, în limitele respectabilității științifice.
FEREASTRA OVERTON s-a mutat. A fost deja determinată revizuirea pozițiilor, asigurând astfel trecerea de la atitudinea intransigentă, de respingere, a societății, la o atitudine mai pozitivă.
Concomitent cu discuția pseudo-științifică, TREBUIE să apară undeva «Societatea Canibalilor Radicali». Chiar dacă vor fi prezenți doar pe internet, «Canibalii Radicali» vor fi observați și menționați de toată mass-media relevantă.
Rezultatul primei mișcări a FERESTREI OVERTON:
– tema inacceptabilă a fost introdusă în circulație, tabu-ul a fost „desacralizat”, a fost distrus caracterul univoc al problemei și s-au creat „tonuri de gri”.
Următorul pas al FERESTREI OVERTON mută tema canibalismului din domeniul RADICAL în cel POSIBIL. În acest stadiu continuăm să cităm „oamenii de știință”. Nu ne putem permite respingerea cunoștințelor despre canibalism… Oricine ar refuza să discute această temă, ar trebui înfierat ca fiind bigot și ipocrit.
Condamnând bigotismul, trebuie să găsim un nume elegant canibalismului.
Nu mai există canibalism! Acum se numește, de exemplu, „antropofagie”. Dar termenul în cauză va fi, curând, înlocuit din nou, considerând această definiție drept jignitoare. Scopul inventării noilor denumiri e devierea problemei de la esența ei, ruperea formei de conținut, privarea adversarilor ideologici de cuvânt. Canibalismul se transformă în „antropofagie” și apoi în „antropofilie”, la fel cum un criminal își schimbă numele și pașapoartele.
În paralel cu jocul numelor, are loc crearea unui precedent de referință – istoric, mitologic, contemporan sau pur și simplu inventat, dar cel mai important – legitimant.
Obiectivul principal al acestei etape, cel puțin parțial, este de a scoate mâncarea cărnii de om de sub incidența penalului. Eventual, prin găsirea unui exemplu în istorie. După ce a fost găsit precedentul legitim, apare posibilitatea de a muta FEREASTRA OVERTON din spațiul POSIBIL în domeniul RAȚIONAL.
„Dorința de a mânca carne de om e înscrisă în genele omului și e, deci, naturală”
„Uneori, să mănânci un om e necesar, există circumstanțe determinante”
„Există oameni care doresc să fie mâncați”
„Antropofilii au fost provocați”
„Gustul fructului oprit e mereu dulce”
„Omul are libertatea de a-și rezolva singur problemele”
„Nu ascundeți informațiile, astfel ca fiecare să poată decide dacă e antropofag sau antropofil”
„Are antropofilia aspecte negative? Există vreo dovadă?”
ș.a.m.d.
(Observați cum decurge procesul și suprapuneți-l peste evenimentele pe care le-ați trăit în ultimii 30, 20 sau 10 ani…)
În conștiința comunității se creează în mod artificial „câmpul de luptă” pentru această problemă.
Acum se trece de la RAȚIONAL la POPULAR.
În scopul popularizării temei canibalismului, ea trebuie să fie susținută de mesaje populare, „asezonată” cu personalități istorice și mitologice, și dacă e posibil, cu personalități media contemporane. Antropofilia pătrunde masiv la știri și în talk-show-uri. Oamenii sunt mâncați în filme de largă distribuție, în versurile cântecelor și în clipuri video.
Una din tehnicile folosite se numește „Uită-te în jur”:
– „n-ați știut că unul dintre cei mai cunoscuți compozitori e …antropofil???”
– „unul dintre cei mai celebri scenariști polonezi a fost toată viața antropofil, a fost chiar cercetat pentru asta. Unde e democrația?”
– „câți au zăcut prin balamucuri?”
– „câte milioane au fost deportați și li s-a retras cetățenia?”
– „ce părere aveți despre clipul „Eat me baby” al lui Lady Gaga?”
Tema aflată în prelucrare se aduce în top și începe să fie reprodusă în mod autonom în mass-media, show-business și politică.
Pentru justificarea subiectului, suporterii legalizării uzează de imaginea umanizată a criminalilor, creându-le o aparență pozitivă, prin intermediul argumentelor care bagatelizează faptele lor criminale.
De exemplu:
– „doar sunt oameni care creează… ce dacă au mâncat?”
– „ei își iubesc sincer victimele – mănâncă, deci iubește”
– „antropofilii sunt victime ei înșiși – viața i-a obligat, așa au fost educați”
– etc., etc.
Asta, pe de altă parte, e „sarea și piperul” manipulatorilor din talk-show-uri:
– „Vă vom povesti despre o tragică poveste de dragoste – el voia s-o mănânce, iar ea dorea doar să fie mâncată. Cine suntem noi, să-i judecăm? Poate că asta e adevărata dragoste. Cine vă credeți, ca să vă opuneți iubirii?”
Începe să vă „sune” cunoscut?
Trecerea la etapa a cincea se face atunci când tema s-a „încins” și se poate muta din categoria POPULARĂ în cea a POLITICII CURENTE.
Începe pregătirea bazei legislative. Grupuri de lobby, aflate în preajma puterii, se consolidează și ies din umbră. Sunt publicate sondaje care, chipurile, confirmă marele procentaj al susținătorilor legalizării canibalismului. În conștiința publică se introduce o nouă dogmă – „interdicția interzicerii canibalismului”. E un simbol al liberalismului – toleranța ca o interdicție a interzicerii tabu-urilor, interzicerea prevenirii și corecțiilor abaterilor dăunătoare pentru societate.
În timpul acestei ultime etape, societatea e deja „zdrobită”.
Se adoptă legi care schimbă (distrug) normele existenței umane. Tema se „rostogolește” inevitabil către școli și grădinițe. Asta înseamnă că următoarele generații vor crește lipsite complet de șanse de supraviețuire.
Așa s-a întâmplat și cu legalizarea pederastiei – acum „ei” pretind să fie numiți GAY.
Acum, sub ochii noștri, Europa încearcă legalizarea incestului și a eutanasierii copiilor.
FEREASTRA de oportunități descrisă de OVERTON se „mișcă” mai ușor într-o societate tolerantă. Într-o astfel de societate fără idealuri, nu există o delimitare clară între bine și rău.
– Vreți să vorbiți despre faptul că mama dumneavoastră e o târâtură?
– Vreți să publicați un articol despre asta?
– Să cântați un cântec?
– Să demonstrați, la urma urmei, că a fi târâtură e normal și chiar necesar?
E exact tehnologia descrisă mai sus și se sprijină pe libertinaj.
Dacă nu există tabu-uri, nu există nimic sacru.
Există așa-numita libertate de exprimare, transformată în libertatea de dezumanizare. Sub ochii noștri se elimină ultimele obstacole ce protejează societatea de auto-distrugere. Acum, calea e deschisă.
Crezi că nu vei reuși să schimbi nimic de unul singur? Ai perfectă dreptate. Singur, omul nu poate nimic…
Dar, personal, ești obligat să rămâi Om. OMUL e capabil să găsească o soluție oricărei probleme. Și ceea ce nu vei putea de unul singur, vor reuși oamenii uniți de o idee comună.
Uită-te în jur…”.

De fapt, Overton a observat un fenomen simplu:
În orice domeniu, la un moment dat, într-o societate se poate discuta un subiect sau o idee cu limite exterioare într-un spațiu îngrădit. Tema sau ideea e acceptată de societate ca atare doar într-un cerc restrâns, care se va putea constitui sau nu într-o „ferestră de oportunități” (fereastra Overton).
Spre exemplu, în urmă cu 50 de ani existența extratereștrilor era de neconceput. Fereastra Overton era în stadiul de inacceptabil. Au apărut apoi nenumărate imagini și filme cu „OZN-uri” și „ființe extraterestre” care au dus existența lor la stadiul de acceptabil. În ultimii ani, extratereștrii au fost puternic „umanizați”, devenind din inamicii ciudați din ceruri prietenii de pe alte planete. Acum ei nu mai vor să distrugă Pământul, ci să ajute civilizația umană în progresul său. Ba chiar este posibil să fi avut deja o contribuție esențială în acest sens în istorie. Filmele și documentarele au făcut deja posibilă existența lor, ducând tema în stadiul de popular, rațional. În viitorul apropiat este posibil să fie pregătite politici speciale pentru întâlnirea și conlucrarea cu extratereștrii.

Fereastra Overton are, deci, șase etape:
1. Inacceptabil – nu se poate deschide subiectul. Este inacceptabil și nociv, vine împotriva vieții și a societății.
2. Radical – se poate discuta despre idee, în cercuri excentrice, este insinuată în societate prin intermediul unor cercuri periferice, care au totuși dreptul la existență, nu?
3. Acceptabil – apar primele opinii mai degrabă favorabile din partea unor personaje considerate respectabile, dornice de afirmare, care vor oferi alternative de percepție asupra temei („vedete” și „formatori de opinie”).
4. Rațional – se produce departajarea clară, între opiniile pro și contra bazate pe argumente, ambele tabere înclinând într-o parte și cealaltă balanța.
5. Popular – mass-media promovează fără rezerve noul și originalitatea ideii, temei și produce o emulație în societate. Repetitorii se pun în mișcare și repetă fără să judece argumentele celor în care au încredere, producând un întreg curent favorabil.
6. Politică – acesta este momentul oportun pentru stabilirea unui întregi politici, odată cu care nu va mai fi posibilă reluarea subiectului. Se propune formal în dezbatere publică, se votează emoțional. Subiectul tabu din trecut a devenit o temă mereu actuală și toată lumea mimează fericirea și jubilează mare salt înainte al societății și depășirea prejudecăților. Toate avantajele noilor politici sunt larg recunoscute, toate dezavantajele sunt adânc îngropate…


Sursa: https://anonimus.ro/2017/10/manipularea-pentru-toti-sau-fereastra-overton/

18
Un articol citit / Biblia în limba Slavonă
« Ultimul mesaj de sandu s Decembrie 03, 2022, 09:59:14 p.m. »
Biblia în limba slavonă a fost folosită timp de secole și de români ca limbă liturgică și ca limbă oficială, „de cancelarie”, fiind înlocuită treptat
Ca instrument de cultură, „paleoslava” a avut o arie largă de răspândire, cuprinzând Marea Moravie (teritoriul actual al Cehiei şi al Slovaciei), Bulgaria veche, Serbia, Croaţia şi Rusia veche, fiind ulterior utilizată ca limbă liturgică chiar și în Ţările Române şi Lituania. Devenită cu timpul o limbă moartă, „slavona veche” rămâne până astăzi limba liturgică oficială a Bisericilor ortodoxe din Rusia, Bielorusia, Ucraina, Serbia, Bulgaria, Macedonia, Cehia şi Polonia.

de analizat articolul :
https://doxologia.ro/articole-teologice/traducerea-bibliei-limba-slavona

https://robiblia.com/Traduceri-ale-Bibliei-in-limba-romana--pg74.html
19
Discuții din cartea Osea / Osea 3:1 iubirea lui Dumnezeu
« Ultimul mesaj de sandu s Noiembrie 30, 2022, 05:51:03 p.m. »
Osea 3:1
"Domnul mi-a zis: <Du-te iarăși și iubește o femeie iubită de un ibovnic și preacurvă; iubește-o cum iubește Domnul pe copiii lui Israel, care se îndreaptă spre alți dumnezei și care iubesc turtele de stafide!>" (versiunea D.Cornilescu)

"Și mi-a zis Domnul: <Mai du-te și iubește o femeie care iubește lucrurile rele, o adulteră, așa cum Dumnezeu îi iubește pe fiii lui Israel în timp ce ei cată spre dumnezei străini și se dau în vânt după dulciuri cu stafide> " (versiunea Anania)

"Iahve mi-a zis: <Du-te și demonstrează-ți din nou dragostea față de soție – deși ea este iubită de un altul și este o adulteră… Iubește-o exact cum și Iahve îi iubește pe israelieni – deși ei s-au dus după alți (dumne)zei și iubesc turtele cu stafide!>" (versiunea actualizata 2018)

"Atunci DOMNUL mi-a spus: Du-te din nou, iubește o femeie iubită de un prieten și adulteră, iubește-o conform cu iubirea DOMNULUI către copiii lui Israel, care privesc la alți dumnezei și iubesc ulcioarele de vin." (versiunea Fidela 2015)

"Domnul mi-a zis: <Du-te iarăşi şi arată-ţi dragostea faţă de soţie, deşi ea este iubită de un altul şi este o adulteră. Iubeşte-o tot aşa cum şi Domnul îi iubeşte pe israeliţi, deşi ei s-au dus după alţi dumnezei şi iubesc turtele cu stafide (Turtele cu stafide îi erau oferite Aştoretei (gr.: Astarte, Iştar la babilonieni), soţia lui Baal, zeiţa războiului şi a fertilităţii la canaaniţi; vezi Ier. 7:18 şi nota; Ier. 44:19) > "(versiunea NTLR)
20
Un verset Biblic: / Psalm 107:13-16, cand esti in vreo dificultate striga catre Domnul
« Ultimul mesaj de sandu s Noiembrie 30, 2022, 05:27:20 p.m. »
Psalm 107:13-16
"Atunci, în strâmtorarea lor, au strigat către Domnul, și El i-a izbăvit din necazurile lor. I-a scos din întuneric și din umbra morții și le-a rupt legăturile.
O, de ar lăuda oamenii pe Domnul pentru bunătatea Lui și pentru minunile Lui față de fiii oamenilor!
Căci El a sfărâmat porți de aramă" (versiunea D.Cornilescu)

"Atunci, din situația lor dificilă, au strigat spre Iahve; și El i-a scăpat din necazurile lor. I-a scos din întuneric și din umbra morții, rupându-le legăturile. Deci (ei ar trebui) să Îl laude pe Iahve pentru bunătatea Lui și pentru miracolele pe care le-a făcut față de fiii oamenilor! El a distrus porți de bronz și a tăiat zăvoare de fier." (versiunea actualizata 2018)

"în necazul lor au strigat către Domnul și El i-a mântuit din nevoile lor și i-a scos din întuneric și din umbra morții și legăturile lor le-a rupt în bucăți.
Să-I dea ei Domnului mulțumire pentru milele Sale și pentru minunile Sale spre fiii oamenilor, că porți de aramă a sfărâmat și zăvoare de fier a rupt." (versiunea Anania)
Pagini: 1 [2] 3 4 ... 10